
Zasady i warunki sprzedaży
Dokonując u nas zakupów możesz liczyć na wysoką jakość obsługi, przyjazną atmosferę przy pełnym poszanowaniu Twoich praw konsumenckich. Przedstawiamy Zasady i Warunki zawierania i realizacji umów sprzedaży oferowanych przez nas produktów
Postanowienia Ogólne
- Sprzedający oferuje do sprzedaży produkty za pośrednictwem witryny internetowej www.openeye.com.pl oraz umożliwia złożenie zamówienia poprzez Formularz kontaktowy, telefonicznie lub e-mail.
- Akceptacja niniejszych Zasad i Warunków Sprzedaży jest dobrowolna, lecz konieczna w celu dokonania zakupu ofertowanych Produktów.
- Niniejsze Zasady i Warunki Sprzedaży są udostępniane w sposób umożliwiający Kupującemu zapoznanie się z ich treścią, utrwalenie treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośnikach w formie PDF.
- Niniejsze Zasady i Warunki Sprzedaży skierowane są do wszystkich Kupujących produkty oferowane przez Sprzedającego.
- Potwierdzenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją niniejszych Zasad i Warunków Sprzedaży.
Definicje
- SPRZEDAJĄCY – Open Eye Sp. z o.o., ul. A. Czoka 46, 44-105 Gliwice, wpisany do Krajowego Rejestru Sądu Rejonowego w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0001149033, posiadający numer NIP: 969-16-69-436 oraz REGON: 540634092. Kontakt ze Sprzedającym można uzyskać: za pośrednictwem poczty elektronicznej: kontakt@openeye.com.pl, pod numerem telefonu +48 605 088 613 oraz za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej www.openeye.com.pl.
- KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedającym.
- KONSUMENT – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego.
- KUPUJĄCY – zarówno Klient jak i Konsument.
- PRODUKT – towar prezentowany na stronie internetowej Sprzedającego, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów, będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między Kupującym, a Sprzedającym za zapłatą ceny. Produkt stanowi towar w rozumieniu art. 2 pkt 4a Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- FORMULARZ KONTAKTOWY – interaktywny formularz dostępny m.in. na stronie internetowej Sprzedającego, umożliwiający złożenie zapytania przez Kupującego w kwestii zakupu interesującego Klienta Produktu.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – oferta Sprzedającego skierowana do Kupującego wyrażającą wolę zawarcia umowy sprzedaży, określający rodzaj i ilość produktów, sposób dostawy i warunki płatności, punkt odbioru produktów oraz uwzględniający warunki określone w niniejszym dokumencie.
- POTWIERDZENIE ZAMÓWIENIA – oświadczenie Sprzedawcy o potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji, przesłane lub doręczone Kupującemu m.in. za pomocą poczty elektronicznej.
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, której warunki określa w szczególności niniejszy dokument. Umowę sprzedaży stanowi potwierdzony Formularz zamówienia. Umowa Sprzedaży może być zawarta zarówno w lokalu Sprzedającego, jak również na odległość.
Składanie zamówień
- Zamówienia na produkty oferowane przez Sprzedającego można składać za pośrednictwem strony internetowej www.openeye.com.pl, poprzez wypełnienie Formularza Kontaktowego, drogą mailową lub telefonicznie.
- Składając zamówienie Kupujący powinien podać dane niezbędne do jego wyceny i realizacji tj.: imię i nazwisko lub nazwę przedsiębiorcy z numerem NIP, miejsce zamieszkania lub siedziby firmy, telefon kontaktowy, adres e-mail oraz określa również nazwę/nazwy interesujących go produktów oraz ich ilość.
- Sprzedający, na podstawie danych przekazanych przez Klienta, przygotowuje ofertę w oparciu o Formularz Zamówienia, zawierającą m.in. szczegółowy opis zamówionych produktów, informacje o możliwości realizacji zamówienia (np. dostępność produktów, terminy dostaw), całkowitą wartość zamówienia, metodę płatności, koszty i warunki dostawy.
- Oferta jest przesyłana Klientowi drogą mailową na podany adres e-mail lub przedstawiany w inny uzgodniony sposób.
- Potwierdzenie przez Klienta treści oferty (akceptacja Formularza Zamówienia) drogą mailową lub w inny uzgodniony sposób, jest równoznaczne z zawarciem Umowy Sprzedaży pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym.
- Z chwilą zawarcia Umowy Sprzedaży, Klient jest zobowiązany do zapłaty za zamówione produkty zgodnie z warunkami określonymi w ofercie.
- Sprzedający wystawia fakturę proforma na zamówione produkty i przesyła ją Klientowi drogą elektroniczną na adres e-mail podany w zamówieniu. Klient akceptując niniejsze warunki wyraża zgodę na otrzymywanie faktur, faktur korygujących i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej.
- Płatność za zamówione produkty powinna być dokonana przez Klienta na rachunek bankowy Sprzedającego wskazany na fakturze proforma w terminie określonym w Formularzu Zamówienia.
- Realizacja zamówienia (wysyłka produktów) następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunku bankowym Sprzedającego.
- Od momentu wpłacenia przez Kupującego kwoty określonej na fakturze (proforma), zaczyna obowiązywać umowa sprzedaży, która wygasa w momencie dostarczenia Produktów, nie wyłączając postanowień i zasad w zakresie odstąpienia od umowy oraz odpowiedzialności za wady (rękojmi). Po opłaceniu kwoty z faktury proforma, nie ma możliwości zmiany specyfikacji zamówienia (rozmiar, rodzaju itp.)
Sposoby i terminy zapłaty
-
Płatność za zamówione produkty możliwa jest :
- gotówką przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedającego,
- przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedającego w momencie zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyboru płatności przelewem bankowym, Kupujący jest zobowiązany dokonać płatności w terminie do 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku ustalenia płatności przelewem zamówienie będzie realizowane od dnia otrzymania przelewu. Dane do przelewu: Open Eye Sp. z o.o. numer konta bankowego: Nest Bank 33 1870 1045 2078 1084 5928 000.
- W przypadku braku wpłaty pełnej kwoty należnej za zamówienie w terminie określonym w punkcie 2, zamówienie nie zostanie zrealizowane, a Umowa Sprzedaży może zostać rozwiązana przez Sprzedającego.
Sposób i terminy dostawy
- Dostawa produktów oferowanych przez Open Eye Sp. z o.o. jest dostępna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Sprzedający udostępnia Kupującemu następujące sposoby dostawy lub odbioru produktu
- Przesyłka kurierska – za pośrednictwem zewnętrznej firmy kurierskiej.
- Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedającego.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany podwykonawcy (firmy kurierskiej) realizującego dostawę bez uprzedniego informowania o tym Klienta. Zmiana ta nie wpływa na koszty dostawy ponoszone przez Klienta, chyba że Strony uzgodnią inaczej.
- Dostawa produktów jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży zawarta pomiędzy Klientem, a Sprzedającym stanowi inaczej.
- Koszty dostawy (w tym opłaty za transport i doręczenie) są każdorazowo wskazywane Klientowi w trakcie składania zamówienia, najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- W przypadku odbioru osobistego, Klient nie ponosi kosztów dostawy.
- Termin dostawy produktów do Klienta wynosi do 21 dni roboczych chyba że, w trakcie składania zamówienia (w Formularzu Zamówienia) podano krótszy termin.
-
Bieg terminu dostawy rozpoczyna się:
- w przypadku wyboru przez Kupującego sposobu płatności przelewem - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedającego pełną kwotą należną za zamówienie.
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką przy odbiorze – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- O gotowości produktów do odbioru osobistego, Klient zostanie poinformowany przez Sprzedającego drogą mailową na adres e-mail podany w zamówieniu lub telefonicznie.
Gwarancje
- Wszystkie produkty oferowane przez Sprzedającego są objęte gwarancją producenta.
- Okres gwarancji na dany produkt jest określony w Karcie Gwarancyjnej dołączonej do produktu. W przypadku akcesoriów, standardowy okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, chyba że Karta Gwarancyjna stanowi inaczej.
- Okres gwarancji rozpoczyna się od daty dostarczenia produktu do Klienta.
- W przypadku zakupu produktu przez Przedsiębiorcę w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 1620 z późn. zm.), okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, chyba że Karta Gwarancyjna stanowi inaczej.
- Na poszczególne elementy produktu gwarancja może być wydłużona, zgodnie z wytycznymi producenta. Informacje o wydłużonej gwarancji na dany element produktu są zawarte w Karcie Gwarancyjnej.
- Szczegółowe warunki gwarancji, w tym wyłączenia odpowiedzialności gwarancyjnej oraz procedura reklamacyjna, są określone w Karcie Gwarancyjnej oraz na stronach producentów www.biggreenegg.eu oraz www.ofyr.com
Reklamacje z tytułu rękojmii
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne Produktu na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym (art. 556-576) oraz w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona, z wyjątkiem wad podstępnie zatajonych.
- W przypadku stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej produktu, Konsument ma prawo do:
- żądania wymiany produktu na wolny od wad,
- żądania naprawy produktu,
- żądania obniżenia ceny produktu,
- odstąpienia od umowy, jeżeli wada jest istotna.
- Reklamację należy zgłosić do Sprzedawcy drogą mailową na adres: kontakt@openeye.com.pl lub pisemnie niezwłocznie na adres: Open Eye Sp. z o.o., ul. Andrzeja Czoka 46, 44-105 Gliwice, niezwłocznie po stwierdzeniu wady, nie później niż w terminie 2 lat od dnia wydania produktu Konsumentowi, a w przypadku Przedsiębiorcy w terminie 1 roku od dnia wydania produktu.
- Zaleca się, aby reklamacja zawierała:
- dane Klienta (imię i nazwisko/nazwę firmy, adres, dane kontaktowe),
- opis wady, w tym datę jej powstania,
- żądanie Klienta (np. wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy),
- dowód zakupu (np. paragon, faktura).
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail lub adres korespondencyjny wskazany przez Klienta.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Andrzeja Czoka 46, 44-105 Gliwice. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
- Koszty zwrotu produktu w przypadku uzasadnionej reklamacji ponosi Sprzedawca.
- W przypadku gdy Produkty okażą się w istocie wadliwe lub inne niż zamówione, Sprzedawca zorganizuje bezpłatną metodę zwrotu Produktu do siedziby Sprzedawcy i wymieni Produkt na nowy lub zwróci koszty zamówienia, bądź dokona naprawy w rozsądnym czasie.
- Kupujący nie może odstąpić od umowy jeżeli wada jest nieistotna.
- Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego (naprawy lub wymiany), jeżeli doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
Gwarancje
- Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 i art. 34 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
- Termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument (lub inna, trzecia osoba wskazana przez Konsumenta) wszedł w posiadanie Produktu.
- Odstąpienie od umowy może nastąpić poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej, przesłanej na adres siedziby Spółki Open Eye Sp. z o.o. lub drogą mailową na adres: kontakt@openeye.pl.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedający zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyraził zgodę na inną formę zwrotu płatności, która nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedającemu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, w takim samym stanie w jakim został do niego dostarczony (w oryginalnym opakowaniu, bez śladów użytkowania), nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu i odpowiada za uszkodzenia produktu powstałe w czasie transportu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
Gwarancje
- Niniejsze warunki i zasady stanowią integralną część Umowy Sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem, a Sprzedającym.
- Niniejsze warunki i zasady wiążą Kupującego od momentu złożenia zamówienia, najpóźniej jednak w momencie pierwszej dostawy.
- Zmiana, uzupełnienie lub wyłączenie niniejszych warunków wymaga odrębnej umowy stron zawartej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym dokumencie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym konsumentem, będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.